onsdag 12. august 2015

Jeg bare elsker Bengalack!!


Nei, jeg er ikke sponset av Bengalack, men jeg er helt frelst!

Jeg er ikke særlig glad i å male og pusse opp, men jeg elsker å fornye ting. Det å kunne slippe grunning, bare male ett strøk og så være ferdig er derfor lykken for meg!

Ja, jeg vet det. Jeg burde sikkert ha grunnet, pusset og diverse. Men med Bengalack ser jeg ut til å slippe unna! Jeg er også en stor fan av å fornye med spraymaling. Det er perfekt til mindre ting som lamper og lignende.

Etter å ha hatt det veldig hvitt i mange år, synes jeg også det er godt å få litt kontraster inn i interiøret, en veldig enkel måte å gjøre det på, er å male det man har fra før. Man slipper å kjøpe nytt, men får likevel et helt nytt uttrykk.

Her ser dere favorittprosjektene mine med Bengalack og spray:



Nye skap med Bengalack
Vitrineskapene, som står på kontoret mitt, hadde jeg egentlig tenkt å bytte ut. Men med et strøk med Bengalack og nye knotter ble de akkurat slik jeg hadde ønsket meg.



Praktisk oppbevaring 
Skapene som står bak skrivebordet var også hvite og fikk et strøk samtidig. De er veldig praktiske, plass til alt rotet mitt!



Ny lampe med spraymaling
Ved siden av skrivebordet mitt har jeg en lampe som før var sølvfarget, men som nå har fått en runde med sort spraylakk.



Kan man male benkeplaten med Bengalack? Ja, det kan man! 
Kontoret mitt var før en del av en hybelleilighet, det er derfor et kjøkken her. Benkeplaten var både slitt og ikke særlig pen å se på, den fikk to strøk med Bengalack! Hadde det vært et vanlig kjøkken med mye bruk hadde jeg nok ikke valgt å male, tenker det kan bli fort slitt da. Men til mitt bruk er det veldig praktisk og ikke minst en rimelig løsning.



Nye lysestaker med spraylack
I stua har lyssestakene blitt sprayet. Det er moro med prosjekter som kan gjøres ferdig på noen få minutter.


5 kommentarer:

  1. Så utrolig flott det ble. Jeg har også tilført en del svart i mitt hjem, ble også lei det hvite. En rask forandring, det liker vi!! Dem skapene flotte.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Hyggelig at du likte det! Ja, deilig med litt forandring! :-)

      Slett
  2. Hei!
    jeg trykte på linken din på FB, og da siden åpnet seg, var min første reaksjon: WOW! For noen bilder! og for et hus! (eller leilighet?).
    Jeg bare elsker stilen din! Jeg har en inngangsdør som jeg lenge har hatt lyst til å male i hvit bengalack på innsiden. Den er hvit nå også, men den er så matt i lakken, og kornete...
    Også har jeg to spm: Den treveggen ved pulten der, har du laget eller kjøpt den?
    Og gardinene foran skapet, hvor er de fra? Kjemelekre!
    Eller så har du en flott blogg! Masse herlig inspirasjon:)
    Jeg driver også med oppussing og gjenbruk, og eeeeelsker å bruke milkpaint og chalkpaint. Ta gjerne en titt innom bloggen min. Det hadde vært kjekt:) http://frugalfurbishing.blogspot.no/
    Nå skal jeg titte litt mer her:)

    Hilsen Tone :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Tone

      Tusen takk for hyggelig hilsen! :-) Koselig å høre at du liker stilen min!

      Treveggen er en gammel låvedør som jeg hentet sammen med en venninne på en låve som skulle rives. Det var litt av en jobb å få den med oss, da den er kjempestor, heldigvis kjennte vi en som kjørte lastebil som kunne ta den med for oss. Det bør være enkelt å lage en slik selv. Få tak i noen gamle planker, og spikre dem/skru dem sammen. :-)

      Gardinene foran skapet er helt vanlige lingardiner kjøpt på IKEA for en del år siden.

      Jeg har også tittet innom bloggen din! Masse fin inspirasjon her!

      Ha en strålende dag videre!

      Beste hilsen

      Franciska :-)

      Slett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...