torsdag 13. august 2015

I dag fikk jeg en veldig hyggelig beskjed!

Jeg besøkte dette helt spesielle stedet, for snart tre år siden. Vi dro tilbake igjen året etter og ble bare enda mer forelsket i stedet. Dessverre kunne eierne fortelle at de hadde bestemt seg for å selge, da de ikke lenger fikk det til å gå rundt. Det var utrolig trist å høre, og det var med en trist følelse vi dro derfra. Jeg har tenkt på dem mange ganger siden og lurt på hva som ble av stedet, og av dem.

I dag fikk jeg en mail! 

Der sto det at de etter mange overveielser hadde bestemt seg for å beholde stedet likevel!

Gjett om jeg ble glad! Det er virkelig et helt fantastisk sted! 

La Magaloun kan nesten ikke beskrives med ord. Det er et lite hotell som ligger i en gammel murvilla fra 1930. Det har bare 3 rom og et lite anneks, og er som tatt ut av en film.
Anita og Francois, som har det, må være verdens hyggeligste mennesker. De lever og ånder for stedet og alt har det lille ekstra. Fra frokosten som består av nybakte croisanter og Anitas hjemmelagde syltetøy, frisk frukt med fikener fra hagen og de koselige rommene fulle av personlighet. Dyrt var det heller ikke synes jeg, i underkant av 900,- per dobbeltrom per natt, inkludert drømmefrokost.
Frokosten serveres ved bassengkanten til lyden av fugler som synger og vannet som renner forsiktig over kanten.

 Lekker frokost med sans for detaljer. Til og med kniven har fått en egen knivholder.

Tre typer hjemmelaget syltetøy

 Pus koser seg

 Frisk frukt med nyplukkede fikener fra hagen. Mmm...

 Hjemmebakte småbrød og hjemmelaget müsli

Detaljer som teller

Hele turen sa vi om og om igjen: Det er bare SÅ hyggelig! :-)

Med bare noen få gjester på hotellet var vi alltid alene ved bassenget, dette var favorittplassen.

Nå er det jo ikke alle som liker katter, men for meg var de fire super snille og kosete huskattene prikken over ien.
 Det gamle murhuset fra 1930 var tidligere eid av Egypts ambassadør

 Den store hagen er full av vakre planter og blomster.

 Og små hyggelige sitteplasser

 Er det ikke hyggelig?





 Herlige Anita og Francois
Hvis du har tenkt deg en tur til Nice eller Cannes kan jeg absolutt anbefale dette stedet!
Klikk HER for å komme til stedets hjemmeside.



1 kommentar:

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...